Det har længe været populært for virksomheder at give reklamegaver med navn og logo på, som kan øge kendskabet til ens virksomhed. Blandt de mest brugte gaver finder man reklamekuglepenne, som er smarte, fordi de ikke fylder meget men alligevel har plads til at oplyse om, hvad virksomheden hedder og hvad virksomheden beskæftiger sig med. Reklamekuglepenne har nok altid været en god mulighed, fordi de koster utroligt lidt at fremstille, og de kan også altid bruges. De fleste har nok haft skriveborde og penalhuse fyldt med reklamekuglepenne, som de måske ikke altid ved, hvor kommer fra. Der er altså tale om en billig form for marketing, som kan komme vidt omkring, og budskabet på reklamekuglepenne kan rent faktisk have en effekt på folk. Dog gælder det om at give sine reklamekuglepenne til de rette mennesker, så ens målgruppe får fingre i kuglepennene og dermed får kendskab til ens virksomhed.
Sådan finder dine reklamekuglepenne frem til de rette personer
For at ramme sin målgruppe med sine reklamekuglepenne er det vigtigt, at man overvejer, hvordan man skal uddele dem. Det mest afgørende her er, hvilken type virksomhed, man har, og hvilke personer, man skal prøve på at nå ud til med sine reklamekuglepenne og dermed ens budskab. Traditionelle steder har været at dele dem ud på messer og udstillinger, hvor man i høj grad kan ramme sin målgruppe, men konkurrencen kan være stor, og der er langt fra garanti for, at ens reklamekuglepenne når frem til de rette, når konkurrenterne også giver gratis kuglepenne ud.
Tip: se også tube keyhangers.
Et visitkort der bliver brugt
Tænker man lidt smart, kan man forbedre sine chancer. For eksempel kan uddannelsesinstitutioner være en god idé, men man kan også donere et stort antal reklamekuglepenne til bankohaller eller et andet sted, hvor der er behov for mange kuglepenne. Det er forskelligt fra virksomhed til virksomhed, men rammer man rigtigt med ens reklamekuglepenne, kan man virkelig få masser af omtale uden at skulle betale det helt store.